دانلود فیلم

دانلود فیلم

دانلود فیلم

دانلود فیلم

دامبو ، پیتر پن ... کارت هشدار صادر شده برای برخی از فیلم های دیزنی
دامبو ، پیتر پن ... کارت هشدار صادر شده برای برخی از فیلم های دیزنی © Walt Disney Pictures، DR
همچنین بخوانید
مولان ، جنگ ستارگان ، تنت ... موجی از لغو سینما
مورد
مولان ، جنگ ستارگان ، تنت ... موجی از لغو سینما
نمایش اسلاید
10 صحنه دلخراش از کارتون ها
مورد
"Blackface": چرا یک رنگ پوست دیگر به خود بدهید می تواند یک مشکل باشد
الودی فالکو ، منتشر شده در 16 اکتبر

در ماه های اخیر ، طوفانی از جنجال بر سر پلتفرم HBO و کلاسیک Gone with the Wind رفته و مسائل دیگری را پس از آن مطرح کرده است. پس از این شوک ، استودیوی میکی موس به بازتاب مشکلات تبعیض و نژادپرستی ادامه داد.

در روز جمعه ، 16 اکتبر سال 2020 ، پلت فرم + دیزنی اعلام کرد که جعبه های هشدار را در مقابل برخی از این فیلم های انیمیشن عالی مظنون به نژادپرستی قرار می دهد. در بیانیه رسمی توضیحاتی که روی صفحه نمایش ارائه خواهد شد فاش شد: "در این بیانیه آمده است: این برنامه شامل تصویرگری منفی و / یا سو abuse استفاده از مردم یا فرهنگ ها است. این کلیشه ها در آن زمان نادرست بودند و هنوز هم وجود دارند." ما به جای قطع این مطالب ، ترجیح می دهیم تأثیرات منفی آن را تبلیغ کنیم ، از آن بیاموزیم و بحث هایی را برای ایجاد آینده ای فراگیرتر با هم ایجاد کنیم. دیزنی داستان هایی با مضامین الهام بخش و بلند پروازانه ایجاد می کند که نشان دهنده تنوع غنی بشریت است. در سراسر جهان. "


درباره کدام فیلم ها صحبت می کنیم؟

شش فیلم سینمایی در اولین تیتراژ خود با این ذکر برچسب گذاری می شوند. "پیتر پن" (1953) توسط این به روزرسانی متن منتقل شده است. دیزنی اینگونه توجیه می کند: "این فیلم مردم محلی را به صورت کلیشه ای توصیف می کند که نه تنوع آنها و نه سنتهای اصیل فرهنگی آنها را منعکس نمی کند. این نشان می دهد که آنها به زبانی نامفهوم صحبت می کنند و دائماً به" پوست سرخ ها اشاره می کنند. ". ، اصطلاحی توهین آمیز است. پیتر و کودکان گمشده ، با پوشیدن کلاه و سایر تروپ های اغراق آمیز ، نوعی تمسخر و تصاحب فرهنگ و تصاویر فرهنگ محلی رقصیده اند." همان داستان درباره "دامبو" (1941): "کلاغ ها و آهنگ های آنها ادای احترام می کنند دیزنی در وب سایت خود نوشت ، از نمایش های نژادپرستانه ، که طی آن هنرمندان سفید پوست صورت خود را سیاه کرده و لباس های پاره کرده بودند ، یادآور و تمسخر بردگان آفریقایی از مزارع جنوب. رهبر این گروه جیم کرو است و با استناد به قوانینی که نژاد جنوب آمریکا را جدا کرده است. "

گربه های "Aristocats" (1970) به شخصیت گربه سیامی با چشم های مایل ، شون گون متصل هستند ، که آواز می خواند همه می خواهند با انگلیسی شکسته و با کمک درامز برای پیانو نواختن گربه شوند. در کتاب جنگل (1968) مشکل از شاه لویی تنبل است که با لهجه صحبت می کند. میمون بزرگ به عنوان کاریکاتوری نژادپرستانه از آفریقایی آمریکایی ها دیده می شود. به همین ترتیب ، زیبایی و ولگرد (1955) به حیوانات کلیشه ای اختصاص یافته است (سیامی و سی آم ، سیهوآوا پدرو مکزیکی و بوریس تازی روسی). سرانجام ، La Mélodie du Bonheur (1946) به دلیل داشتن تصویر شاد از بردگی ، کارت قرمز دریافت کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۷/۲۶
حسین طاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی